Sunday, January 10, 2010

Maya Polygon Modeling Crash Course (2) Polygon selection and creation

Select polygon components

■ Components 를 Select 하는 법
폴리곤 메쉬위에 RMB 클릭 > menu > Vertex, Edge, Face 하거나
이미 폴리곤 메쉬나 component 가 선택돼있다면
핫키를 눌러서 그 component 모드로 가서 고르면 된다.

그 핫키는
  • vertices : F9
  • edges : F10
  • faces : F11
  • UVs : F12
Multi 모드에서는 Vertex, Edge, Face 를 모두 선택 가능.
  • RMB 클릭 > menu > Multi
하면 됨

Select a face loop/vertex loop/edge loop
  • Face loop 전체 선택 : Face 를 하나 선택하고 Shift + 인접 Face 더블클릭
  • Face loop 일부 선택 : Face 를 하나 선택하고 Shift + 선택하고자 하는 face loop 상의 face 더블클릭
Select an edge ring
Select > Select Edge Ring Tool.
  • An edge ring is a path of polygon edges that are connected in sequence by their shared faces.
  • An edge loop is a path of polygon edges that are connected in sequence by their shared vertices.

Select border edges
Select > Select Border Edge Tool.

기타 Later
Select a path of edges between two vertices ... 별로안쓸듯
Select components based on criteria ... 별로안쓸듯
Change vertex selection using pick walk ... 별로안쓸듯
Change edge loop selection using pick walk ... 별로안쓸듯

No comments:

Post a Comment