요약한 것
Polygons overview > Polygon normals
■ Face normals
- 폴리곤이 visible 한지 여부가 Face normal 에 의해 결정됨 (보통 double sided 로 만들지만)
- 렌더링시에 라이트가 어떻게 반사되는지를 결정해줌
- Unlike face normals, they are not intrinsic to the polygon, but rather reflect how Maya renders the polygons in smooth shaded mode.
■ Two-manifold 란:
- 엣지로 split 되면 overlapping 되는 pieces 가 없이 flat 해지는 토폴로지
- 그렇지 못한 것. 좀 이상한 것들
- (UV 상에 펴지지 못할 것임)
- Edit Mesh > Extrude.
- Normals > Reverse (without extracting geometry).
- Delete Face.
- Edit Mesh > Merge To Center
- Mesh > Cleanup
Planar and non-planar polygons
■ non-planar 란
- "it has more than three vertices, and one or more of those vertices do not lie in the same plane." 인 상태를 말함
- Display > Polygons > Non-planar Faces
■ non-planar polygons 를 안만들려면
- Mesh > Create Polygon Tool 나 Edit Mesh > Append to Polygon Tool 를 쓸 때
- Keep New Faces Planar 옵션을 쓸수 있다.
- Edit Mesh > Split Polygon Tool
Polygon modeling features on marking menus
polygon tools 은 marking menus 에서 액세스할 수 있는데 이건
- Shift + RMB 하면 뜬다.
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