질문 : Maya에서 모델링한 obj 파일 ZBrush로 import 할때 UV 깨지는 현상 해결법
답 : 지브러시는 UV 가 세로가 반대이다. 텍스처 로딩시 Flip Vertical 만 해주면 된다.
부연 : 이런 작업은 16비트 맵에만 해당됨
설명 : http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=28393
(본문중에서) Yes. You can apply your texture to the model in ZBrush. Simply load the model and draw it on the canvas. Enter Edit mode. Import the texture into the Texture palette and flip it vertically. It will now wrap correctly onto the model. The catch is that each model can only have one texture applied to it. So if your model uses multiple textures you will probably want to bring each part into ZBrush separately.
주의점 : Photoshop 의 Color Profile 관련 옵션을 제대로 해줘서 포토샵이 멋대로 색을 수정하지 않게 해줄 것.
관련자료 : Scott Spencer의 강좌를 참조할 것 : Gnomonology Rendering Zbrush Displacement Maps
지브러시 및 displacement map 을 알려면 반드시 봐야 하는 강좌임
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment